Auto tehniskos šķidrumus ir nepieciešams ik pa laikam mainīt, tomēr katram šķidrumam atšķiras tā kalpošanas laiks. Kopumā gandrīz ikvienā transportlīdzeklī ir dažādi auto tehniskie šķidrumi – piemēram, motoreļļa, dzesēšanas šķidrums, bremžu šķidrums, stūres pastiprinātāja šķidrums, transmisijas šķidrums u.c. Šajā LucasOil rakstā Tu uzzināsi, cik bieži ir ieteicams mainīt katru no auto tehniskajiem šķidrumiem!
Motoreļļa
Motoreļļas galvenā funkcija ir ieeļļot visas dzinējā esošās iekšējās sastāvdaļas. Tomēr šī eļļa veic arī citus uzdevumus, piemērām, atdzesē dzinēju, vienmērīgi izdalot siltumu, uztur dzinēju tīru, izmantojot tās sastāvā esošās piedevas, kā arī uzlabo detaļu blīvējumu un samazina korozijas rašanos. Motoreļļu iesaka mainīt aptuveni pēc nobrauktiem 10 000 km. Atceries, ka ik pa laikam ir jāseko līdzi savas automašīnas motoreļļas līmenim un vajadzības gadījumā eļļa motorā ir jāpapildina. Lai mašīna darboto vēl labāk motoreļļai ir iespējams pievienot arī dažādas piedevas, īstu pieredzes stāstu skaties šeit.
Dzesēšanas šķidrums
Auto tehniskie šķidrumi ietver arī dzesēšanas šķidrumu. Automašīnas dzesēšanas šķidrums veic motora atvēsināšanu. Tas nodrošina komfortu arī pasažieriem, jo vēsā laikā tas nodrošina siltā gaisa plūsmu. Tāpēc, ja dzesēšanas šķidrums ir zem minimālā līmeņa, tad to “izjutīs” ne tikai pats auto, bet arī mašīnā sēdošie. Šo šķidrumu parasti ir jāmaina ik pēc 2 – 3 gadiem.
Bremžu šķidrums
Bremžu efektīvu darbību nodrošina bremžu šķidrums. Diemžēl tas piesaista mitrumu, kas mēdz kaitēt bremžu sistēmai. Šis mitrums bremžu sistēmā var izraisīt dažādu metāla detaļu koroziju, kas ietekmēs bremžu kvalitāti. Lai bremžu šķidrums vienmēr būtu līmenī, to ir nepieciešams regulāri pārbaudīt. Parasti katrai auto markai ir noteikts bremžu šķidrums, kuru ieteicams izmantot. Šķidrumu ir ieteicams mainīt ik pēc 1,5 – 2 gadiem, jeb pēc nobrauktiem 30 000 – 40 000 km.
Stūres pastiprinātāja šķidrums
Stūres pastiprinātāja eļļa ļauj vadīt un pagriezt savu transportlīdzekli bez piepūles. Tā nodrošina optimālu šļūteņu, virzuļu, vārstu un stūres pastiprinātāja sūkņa darbību. Stūres pastiprinātāja sūkņa veiktspēja var pasliktināties, ja netiek izskalots vai nomainīts zemas kvalitātes stūres pastiprinātāja šķidrums. Šo šķidrumu ir vēlams mainīt aptuveni katru otro gadu. Ja Tev ir atgadījusies stūres pastiprinātāja eļļas noplūde, tad skaties šeit, lai uzzinātu, ko vari izmantot, lai atrisinātu šo situāciju!
Transmisijas šķidrums
Transmisijas eļļa ieeļļo gultņus un metāla daļas mašīnas manuālajā ātruma pārnesumkārbā un neļauj tām nodilt. Savukārt automātiskajā ātrumkārbā tas ne tikai ieeļļo kustīgās daļas, bet arī nodrošina hidraulisko spiedienu un berzi. Ātrumu pārslēgšana automašīnai ir smags uzdevums, tāpēc transmisijas šķidrums ļauj transportlīdzeklim vienkārši pārslēgties, pasargājot detaļas no nodiluma. Šo šķidrumu ir ieteicams mainīt aptuveni pēc nobrauktiem 80 000 km manuālajai ātrumkārbai, savukārt automātiskajai ātrumkārbai – pēc 145 000 km. Šajā video vari aplūkot, ko sniedz transmisijas eļļas izmantošana.
Lucas Oil atgādina, ka vislabāk mainīt jebkuru automašīnas šķidrumu ir pie auto mehāniķa, kas to izdarīs kvalitatīvi un pareizi. Tomēr, ja esi apņēmies to darīt pats, tad, pirms darbu uzsākšanas, pārliecinies, ka Tev ir viss nepieciešamais, lai to paveiktu pareizi un kvalitatīvi. Tāpat atceries, ka tehnisko šķidrumu līmeņi ir ik pa laikam jāpārbauda, un ir jāpievērš uzmanība arī vadības panelim, kurā redzēsi brīdinājumu, par kāda tehniskā šķidruma līmeņa samazināšanos!