Automašīnas ātrumkārba – šajā sistēmā var rasties dažādi bojājumi dažādās situācijās. Tādēļ esam sagatavojuši noderīgus ieteikumus, kas lieti noderēs, lai saglabātu savas automašīnas ātrumkārbu tehniskā kārtībā.
Automašīnas ātrumkārba – ieteikumi, braucot ar manuālo kārbu.
Neapgrūtini motoru, braucot uz zemiem apgriezieniem!
Ja ieslēgts augstākais pārnesums, bet braukšanas ātrums nav liels un nepieciešams straujāk uzņemt ātrumu, atturies no mēģinājuma paātrināties, spiežot «pedāli grīdā». Tādā situācijā vadītājam jāieslēdz zemāks pārnesums, kā rezultātā automašīna straujāk uzņems ātrumu, un netiks apgrūtināta motora darbība.
Nestāvi ar izspiestu sajūga pedāli!
Ja paredzēta ilgāka stāvēšana, piemēram, pie luksofora, izņem ātrumkloķi no ātruma un neturi nospiestu sajūga pedāli – tā vietā turi nospiestas bremzes vai novelc rokasbremzi. Tas samazinās nevajadzīgu izspiedējgultņa nodilumu.
Neturi roku uz ātrumu pārslēga!
Daudziem autovadītājiem patīk atbalstīt roku uz ātrumkloķa, taču no šī ieraduma vēlams atradināties, jo pat neliels spiediens var radīt nevajadzīgu berzi starp pārnesumkārbas komponentiem, veicinot to nodilumu.
Automašīnas ātrumkārba – ieteikumi, braucot ar automātisko kārbu.
Nemaini pārnesumus kustībā!
Lai izvairītos no lieka detaļu nodiluma vai pat kārbas remonta, ieteicams automātiskās kārbas ātrumus pārslēgt tikai tad, kad automobilis ir pilnībā apstājies.
Parking režīmu ieslēdz tikai pilnīgas apstāšanās gadījumā!
Mēģinot ieslēgt automātisko pārnesumkārbu P režīmā, ja auto nav pilnībā apstājies, Tu nolaušanas riskam pakļauj sprūdu, kas nobloķē transmisiju.
Nevelc auto, kas aprīkots ar automātisko kārbu, ja nevari iedarbināt tā dzinēju!
Velkot automobili, kas aprīkots ar automātisko ātrumkārbu, var nopietni to sabojāt. Ja automobili nav iespējams iedarbināt, tad tā evakuēšanai būtu jāizmanto auto evakuators vai piekabe, pretējā gadījumā var nākties saskarties ar nopietnu un dārgu remontu.
Dažādas neierastas skaņas vai nepareiza mezglu darbība
Transmisija sastāv no vairākiem elementiem – sajūga, ātrumkārbas, vārpstas, sadales kārbas, kardāna, diferenciāļa, galvenā pārvada un pusasīm. Visi no šiem elementiem ar laiku nolietojas, un var paradīties nepieciešamība pēc to remonta vai nomaiņas. Ļoti bieži autovadītāji problēmas atklāj, kad sāk parādīties kādas neierastas skaņas vai automobiļa mezgli nedarbojas, kā ierasts. Atkarībā no detaļu vai mezglu novietojuma, var aptuveni noteikt jauno skaņu rašanās vietu. Ja nezini, kas varētu būt pie vainas, pastāsti mehāniķim vai speciālistam par aptuveno vietu, kurā dzirdamas šīs skaņas. Tas būtiski samazinās problēmas noteikšanas laiku.
Šīs ir izplatītākās lietas un problēmas, ko ir vēlams zināt par automašīnas transmisiju. Ja kādreiz saskaries ar šīm problēmām, nevilcinies, bet pēc iespējas ātrāk centies novērst radušās problēmas, lai izvairītos no nopietna remonta un lieliem izdevumiem. Lai novilcinātu dažādas ar transmisiju saistītas problēmas, iesakām izmantot Lucas Oil transmisijas produktus. Šie produkti spēj novērst eļļas noplūdes, kā arī lieliski tiek galā ar augstās temperatūras ietekmi un pat pagarina transmisijas kalpošanas laiku.